Klantenservice Essent

Denk jij wel eens na over of jij nog wel bij de juiste energieleverancier zit? Zo ja, dan is het zeker de moeite waard om eens via de klantenservice Essent en andere leveranciers te benaderen. Vaak is dit echter een punt waar we niet al teveel aandacht aan besteden. We zitten nu eenmaal op een bepaalde plek en daar laten we het vaak ook bij. Dat is zonde, want met een overstap is vaak wel wat positiefs te behalen. Zo krijgen overstappers soms korting, maar belangrijker nog is het natuurlijk dat bij een ander de tarieven lager kunnen zijn. Wil jij meer weten over de tarieven, dan is het verstandig om eens contact p te nemen met de klantenservice van Essent en zo meer te weten te komen over hun energietarieven. Het kan maar zo blijken dat jij er goed aan zou doen om naar hen over te stappen. Laat je dus zeker eens goed informeren over deze zaken, zodat je weet welke opties je hebt en wat voor jouw huishouden een goede keus zou zijn. De medewerkers van de klantenservice bij Essent kunnen jou alles over hun producten vertellen.

Klantenservice Essent voor klanten

Meer nog dan wanneer jij klant wilt worden, wil jij natuurlijk als bestaande klant af en toe via de klantenservice Essent medewerkers willen kunnen spreken. Soms wordt er immers een fout gemaakt met een factuur of een afschrijving en dat wil je dan graag zo snel mogelijk hersteld zien. Of er is een storing en jij wilt deze doorgeven of weten wanneer deze weer opgelost is. Helaas kan het ook af en toe gebeuren dat je een klacht hebt over hun dienstverlening en ook dat is natuurlijk een reden om met de klantenservice bij Essent in gesprek te gaan. Dit kun je op verschillende manieren doen. Je kunt natuurlijk een brief sturen, maar het is sneller om te kiezen voor een van de andere opties die zij bieden. Je kunt bijvoorbeeld online een contactformulier of klachtenformulier invullen en zo jouw opmerkingen bij de medewerkers doen belanden. Andere mogelijkheden die je hebt zijn bijvoorbeeld het gebruik maken van sociale media of hen telefonisch benaderen. De ene optie zal beter bij jou passen dan de andere en daar komt natuurlijk nog bij dat je bij bijvoorbeeld bellen rekening moet houden met kantooruren, terwijl dat bij andere communicatieopties niet hoeft. Bepaal dus zelf op welke manier jij het liefst iemand van de klantenservice van Essent te spreken krijgt.

De Klantenservice biedt informatie

Besluit jij dat telefonisch contact voor jou de beste optie is, dan is het aan te raden om niet meteen te bellen met de klantenservice bij Essent, maar eerst eens te gaan naar de website De Klantenservice. Dit is een site die zich richt op het verzamelen van contactgegevens van grote bedrijven en op jou voorbereiden op wat je kunt verwachten als je een bedrijf contacteert. Zo werken zij bijvoorbeeld de telefonische keuzemenu’s uit waar veel bedrijven gebruik van maken. Je kunt bij hen lezen dat als jij belt met de klantenservice van Essent, dat je dan uit vier opties kunt kiezen, namelijk:

  • 1 – in het geval je geen klant bent
  • 2 – als je gaat verhuizen en hier vragen over hebt
  • 3 – als jij in overweging hebt om je contract bij deze energieleverancier te beëindigen
  • 4 – voor vragen met betrekking tot stadsverwarming

Doordat je van tevoren nu al weet welke opties jij te horen zult krijgen, kun je vooraf al je keus bepalen en dat scheelt natuurlijk tijd en twijfel over of je wel het juiste nummer kiest. Kijk dus eerst op de site van http://deklantenservice.nl/bedrijven/essent-contact/ voordat jij de klantenservice van Essent bellen gaat!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn