Personal trainer Amsterdam maakt sporten weer leuk

Sporten heb ik altijd een hel gevonden. Ik had er een hekel aan om naar een sportschool te gaan, om te hardlopen en om mezelf uit te sloven. Wel heb ik een tijdje yoga gedaan. Maar natuurlijk werkt dat niet om een betere conditie te krijgen. Tijdens een wandelvakantie met vrienden kwam ik erachter dat mijn conditie heel sterk achterlag ten opzichte van mijn vriendinnen. Ik schaamde me zelfs een beetje. Als we een berg opliepen stond ik al te hijgen. Mijn vriendin vertelde tijdens de vakantie over een personal trainer in Amsterdam. Zij ging daar iedere week twee keer naar toe om te trainen. Zij had voorheen ook nooit zin om te sporten of te bewegen, maar om af te vallen moest ze iets doen. De personal trainer in Amsterdam heeft haar gemotiveerd om bij alle lessen op te komen dagen. Na een paar weken was ze al een paar kilo kwijt. Ik was niet meteen enthousiast over de personal trainer in Amsterdam. Het betekende dat ik weer naar een sportschool moest gaan en daar zag ik enorm tegenop. Mijn vriend spoorde me aan om toch eens naar Athletic Fitness te gaan voor een proefles en kennismakingsgesprek. Via het contactformulier op athleticfitness.nl maakte ik een afspraak voor een intake gesprek. Naar aanleiding van de intake kon de personal trainer in Amsterdam een op maat gemaakt plan voor mij opstellen. Daarmee kon ik de training op eigen tempo oppakken. Dat sprak mij erg aan en zo ben ik een personal training van 3 maanden aangegaan. Nu vind ik het heerlijk om te sporten.

Wat doet de personal trainer in Amsterdam?

De personal trainer in Amsterdam stelt eerst samen met de deelnemer persoonlijke doelen op. Voor mijn personal training hebben we drie doelen opgesteld, namelijk:

  • Beter uithoudingsvermogen krijgen;
  • Sterkere spieren ontwikkelen;
  • Plezier krijgen in sporten.

Het laatste was volgens mijn personal trainer in Amsterdam misschien nog wel het meest relevant. Als ik plezier houd in sporten, dan profiteer ik daar het meeste van. We hebben ons georiënteerd op de oefeningen die er allemaal mogelijk waren. Ik moest aangeven wat mij helemaal niet leuk leek en welke oefeningen ik graag wilde uitproberen. Daarnaast heeft de personal trainer een paar oefeningen geselecteerd waarvan hij dacht dat ik er plezier in zou krijgen. Deze informatie werd als input gebruikt voor het op maat gemaakte plan. De training zijn we begonnen met de spierversterkende oefeningen. Het was lastig om de cardio-oefeningen vol te houden omdat mijn beenspieren te slap waren. Daarom moest ik eerst sterker worden. De personal trainer in Amsterdam gaf advies over de oefening en zorgde ervoor dat ik de oefening goed deed. Dat verkleint de kans op blessures. Na drie weken zijn we gestart met de cardio-oefeningen. Doordat ik zo snel vooruitgang boekte, was ik ontzettend gemotiveerd om door te gaan met de personal training. Mijn doel was dus al snel bereikt. Ik had er plezier in om naar de sportschool te gaan.

Training hardloopwedstrijd

Samen met een vriendin heb ik besloten om binnenkort mee te doen aan een hardloopwedstrijd. Ik sport nog steeds met behulp van dezelfde personal trainer in Amsterdam. De feedback die ik krijg werkt motiverend om naar de sportschool te blijven gaan. Hij geeft mij ook trainingsadvies voor de hardloopwedstrijd. Ik heb een trainingsschema gekregen en krijg tips over goede voeding. De trainer van Athletic Fitness kan hier zo goed over adviseren omdat hij gespecialiseerd is in programma’s voor looptrainingen. Hij heeft zelfs advies gegeven voor het kopen van goede hardloopschoenen. Ik weet zeker dat ik met succes de finish haal.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn